Įkrovimo galios dinaminis valdymas (nuo DLB dynamic load balancing) pagal paskelbtą www.ena.lt tinklapyje elektromobilių įkrovimo stotelių finansavimo aprašo reikalavimus yra būtinas juridiniams asmenims. Taip pat toks stotelės funkcionalumas bus naudingas kai jūsų objekte elektros įvadas yra nepakankamos galios, arba turite instaliuotą saulės elektrinę. Natūralu kad daugeliui kyla klausimai: kas tai yra? ar man to reikia? Pabandykime apžvelgti kelis įkrovimo stotelės įrengimo scenarijus – mes išskirsime trys variantus:
- Elektromobilio įkrovimo stotelės įrengimas be dinaminio galios valdymo: kadangi elektromobilio įkrovimui reikia pakankamai daug elektros energijos (nuvažiuoti 100km elektromobilis suvartoja apie 25kW/h) jis tampa namų ūkyje vos ne pagrindiniu elektros energijos vartotoju. Buityje naudojamos kintamosios srovės elektromobilių įkrovimo stotelės nuo 3,6kW iki 22kW galios (mode3). Instaliuojant tokio galingumo elektromobilių įkrovimo prieigą vartotojui kuris anksčiau eksploatavo dyzelinį auto, o namus šildę dujomis ar kieto kuro katilu, dažniausiai, susiduriama su nepakankamu elektros įvado galingumu iš ESO tinklo. Tai atsitinka dėl to, kad iki elektromobilio įsigijimo nebuvo didelio poreikio elektros energijos. Yra paprasčiausias sprendimas – padidinti elektros įvado galią ir naudotis elektrą be jokių kompromisų. Šis scenarijus ne visada lengvai įgyvendinamas ir pakankamai kruopščiai jau buvo mumis nagrinėtas kur paminėjome visus įmanomus sunkumus bei susijusias išlaidas, skaitykite apie tai čia
- Elektromobilio įkrovimo stotelės įrengimas diegiant galios dinaminio valdymo funkciją: kai stotelė mažina arba didina įkrovimo galią balansuojant ties nustatyto elektros įvado maksimumo. Taip galima išvengti brangios ir nepriimtinos tinklo rekonstrukcijos ar net techniškai neįmanomos elektros galios didinimo procedūros. Kitaip tariant, iki elektromobilio įsigijimo elektros energijos užtekdavo ir viskas funkcionavo, o elektromobilio įkrovimas turi būti paskirstytas laike, atsižvelgiant į namų prietaisų momentiškai vartojamos galios reikšmę. Kaip pavyzdys: jeigu Jūsų elektromobilio baterijos talpa 50kW/h, o jo įkrovimui naudojate 11kW stotelę pilnam įkrovimui prireiks apie 5val. Taip atsiranda galimybe dinamiškai, priklausomai nuo kitų buities elektros vartotojų naudojimo valdyti įkrovimo procesą laike. Kaip tai techniškai realizuojama: dauguma stotelių gamintoju kartu su stotelė siūlo sumontuoti išmanųjį elektros energijos skaitiklį kuriuo dėka bus matuojamas viso objekto elektros energijos vartojimas, kitaip tariant koks yra galios poreikis čia ir dabar. Nuo skaitiklio iki stotelės signalas paduodamas naudojant Modbus RS-485. Akivaizdus trukumai: A) skaitiklį reikia sumontuoti ant įvado, iškarto po įvadinio automatinio jungiklio, – o tai reiškia, kad teks atlikti paskirstymo skydelio rekonstrukciją, dažniausiai tam nėra laisvos vietos; B) kaip minėjome anksčiau skaitiklis turi būti sujungtas su stotelė laidu, – teks gręžti sienas, gadinti patalpų apdailą ir nutiesti duomenų perdavimo kabelį. Dėl paminėtų trukumų stotelės diegimo darbai stipriai išbrangsta.
Pasirinkus Electrocars siūlomą “SolaX Power EV Charger” galima išvengti išmaniojo skaitiklio įrengimo darbų ir taip ženkliai sumažinti išlaidas. - Elektromobilio įkrovimo stotelės įrengimas diegiant galios dinaminio valdymo funkciją atsižvelgiant į nuosavos saulės elektrinės generuojamą galią: saulės elektrinių turėtojams atsirado galimybę 100% išnaudoti savo sugeneruotą elektros energiją nukreipiant ją elektromobilio įkrovimui. Stotelė gali atlikti elektromobilio įkrovimo galios dinaminį valdymą atsižvelgiant į elektros įvado iš ESO tinklo suteiktą galią, momentinį elektros energijos suvartojimą namo kitais elektros prietaisais ir saulės elektrinės generuojamą galią. Vartotojas gali pasirinkti stotelės darbo režimą, kuriame elektromobilis bus įkraunamas TIK iš saulės elektrinės elektros energijos. Taip galima pasiekti savo elektros jėgainės didžiausio našumo ir išvengti ESO taikomo “pasaugojimo mokesčio”. Šiam sprendimui taip pat siūlome “SolaX Power EV Charger”